Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Terapia Integracji Sensorycznej

W naszym przedszkolu prowadzona jest terapia Integracji Sensorycznej. Jest to zespół działań – ćwiczeń, zabaw i aktywności, które mają za zadanie wyzwalanie konkretnych reakcji sensorycznych, dzięki czemu następuje poprawa organizacji wrażeń zmysłowych. Terapia SI jest prowadzona przez terapeutę integracji sensorycznej w Naszej specjalnie do tego celu przygotowanej sali.

Terapia może składać się z różnych ćwiczeń. Przykładowo może to obejmować:

  • ćwiczenia ruchowe, takie jak huśtanie się, przeskakiwanie, chodzenie po linie, balansowanie na piłce,
  • ćwiczenia wzmacniające mięśnie i koordynację ruchów,
  • ćwiczenia dotykowe, takie jak masaż, dotykanie różnych tekstur,
  • ćwiczenia wzrokowe, takie jak czytanie, rozpoznawanie kształtów,
  • ćwiczenia słuchowe, takie jak słuchanie muzyki lub słuchanie poleceń,
  • ćwiczenia związane z równowagą i orientacją przestrzeni.

Wskazania do zajęć Integracji Sensorycznej obejmują zaburzenia, dysfunkcje i schorzenia, którym zaburzenia przetwarzania sensorycznego mogą towarzyszyć. Można tutaj wymienić:

  • problemy z koncentracją,
  • dyspraksję,
  • zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej,
  • zbyt niski lub bardzo wysoki poziom aktywności,
  • opóźniony rozwój mowy,
  • nadmierną wrażliwość (wzrok, słuch, ruch, dotyk),
  • podwrażliwość przedsionkowa, proprioceptywna, dotykowa, słuchowa,
  • trudności w nauce (odwracanie liter, brak stabilizacji pola widzenia, opuszczanie linijek przy przepisywaniu z tablicy),
  • nieprawidłowe czynności motoryki dużej i małej (problem z trzymaniem długopisu, wycinaniem, nieprawidłowa pozycja podczas siedzenia przy stoliku),
  • usprawnianie funkcji poznawczych.