Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Koncepcja pracy przedszkola

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 54 w Bielsku-Białej

 

 

Zabawa jest nauką, nauka jest zabawą.

Im więcej zabawy, tym więcej nauki.

Glenn Doman

WIZJA:

Nasze przedszkole to miejsce zabawy i bezpiecznego eksplorowania świata. Jest przyjazne dziecku, rodzicom i środowisku. Jesteśmy placówką nastawioną na szeroko rozumiany rozwój intelektualny, związany z kształceniem kompetencji kluczowych. Jesteśmy również placówką nastawioną na rozwój fizyczny i szeroko pojętą edukację prozdrowotną dzieci, realizującą innowację pedagogiczną w tym zakresie. Dążymy do tego, aby nasi wychowankowie osiągnęli gotowość szkolną, odnosili sukcesy w szkole, a także, aby byli przygotowani do radzenia sobie w stale zmieniającym się świecie poprzez umiejętne stosowanie posiadanej wiedzy przy wykorzystaniu swoich kompetencji.

MISJA PRZEDSZKOLA:

Ideą działania naszego przedszkola jest kształtowanie i rozwijanie kompetencji kluczowych dziecka w różnych formach edukacji przedszkolnej. Naszym celem jest wyposażenie dziecka w odpowiednią wiedzę, dostarczenie okazji, które pozwolą wyrobić w nim odpowiednie nawyki i zdobyć umiejętności praktyczne, a także umożliwią poprzez działanie kształtowanie odpowiednich postaw, koniecznych do przyszłego funkcjonowania w szkole oraz otaczającym świecie. Promujemy zdrowy i aktywny tryb życia. Nasze przedszkole zabiega o partnerstwo z rodziną w wychowaniu dziecka.

CELE:

  1. Wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i indywidualnymi możliwościami rozwojowymi.
  2.  Dobre przygotowanie wszystkich dzieci do dalszego etapu kształcenia.
  3. Włączanie rodziców do procesu wychowawczo – dydaktycznego.
  4. Dbanie o zdrowie i prawidłowy rozwój fizyczny , społeczny oraz zdrowie emocjonalne dzieci.
  5. Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez różnorodne metody i formy pracy, a także udział w dziecięcych zawodach sportowych.
  6. Kształtowanie u dzieci świadomej i czynnej postawy w dążeniu do zachowania zdrowia.
  7. Promowanie osiągnięć dzieci w środowisku lokalnym, we współpracy z wybranymi instytucjami i organizacjami środowiskowymi.
  8. Świadome i planowe rozwijanie kompetencji kluczowych.   

ZADANIA WYNIKAJĄCE Z REALIZACJI INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ:

  • Budowanie pozytywnego wizerunku przedszkola w środowisku, jako placówki promującej zdrowie.
  • Kształtowanie świadomego uczestnictwa dzieci w działaniach prozdrowotnych poprzez różne formy aktywności ruchowej.
  • Organizowanie dzieciom różnorodnej działalności, wzbogacającej ich wiedzę i doświadczenia prozdrowotne.

KIERUNKI REALIZACJI KONCEPCJI PRACY WYNIKAJĄCE Z REALIZACJI INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ:

  • Promocja zdrowia.
  • Rozwijanie zainteresowań sportem m.in. poprzez  kontakt ze środowiskiem sportowym (sportowcy różnych dyscyplin, kluby, organizacje sportowe).
  • Rozwijanie zainteresowań turystyką górską m.in. poprzez  udział w rodzinnych rajdach oraz cyklicznych spotkaniach z ratownikami GOPR.
  • Współpraca z rodzicami w zakresie kształtowania postaw prozdrowotnych m.in. poprzez organizowanie spotkań z lekarzami różnych specjalizacji, z ratownikami medycznymi, strażą miejską i policją.

GŁÓWNE KIERUNKI I ZADANIA REALIZACJI KONCEPCJI:

Kształtowanie kompetencji:

  • matematycznych,
  • cyfrowych
  • związanych z umiejętnością uczenia się,
  • związanych z porozumiewaniem się w języku ojczystym i języku obcym,
  • społecznych i obywatelskich.

DZIECKO W NASZYM PRZEDSZKOLU m.in.:

  • Jest akceptowane takie, jak jest.
  • Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukcesu.
  • Jest aktywne ruchowo i wie, jak dbać o swoje zdrowie.
  • Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi, współpracować z innymi.
  • Osiąga gotowość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole.

RODZICE W NASZYM PRZEDSZKOLU:

  • Otrzymują rzetelną i obiektywną informację o postępach i niepowodzeniach dziecka, a także fachową pomoc.
  • Współpracują z nauczycielami.
  • Aktywnie uczestniczą w życiu przedszkola.
  • Są partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej i zarządzaniu placówką.

NAUCZYCIELE W NASZYM PRZEDSZKOLU:

  • Są aktywni i twórczy, innowacyjni, zaangażowani w pracę placówki.
  • Wspierają rozwój psychofizyczny dziecka.
  • Współpracują z zespołem, rodzicami i środowiskiem.
  • Stosują nowoczesne metody pracy, tworzą i realizują własne przedsięwzięcia, dostosowane do potrzeb grupy i przedszkola.
  • Doskonalą swoją wiedzę i umiejętności, podnoszą kwalifikacje zawodowe.

MODEL ABSOLWENTA NASZEGO PRZEDSZKOLA:

  • Dojrzały społecznie, odporny emocjonalnie, zmotywowany do nauki – przygotowany do roli ucznia.
  • Otwarty na świat języka pisanego i mówionego oraz komunikacji wykorzystujących alternatywne kanały przekazu i odbioru.
  • Przygotowany do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.
  • Ciekawy świata - wykorzystujący myślenie matematyczne w celu rozwiązywania problemów wynikających z codziennych sytuacji.
  • Stopniowo i pod kontrolą  wprowadzony w przestrzeń wirtualną.
  • Wyposażony w kompetencje społeczne i obywatelskie.
  • Świadomy konieczności dbania o swoje zdrowie i sprawność fizyczną.