Ozobot doskonale sprawdza się we wszelkich zadaniach dydaktycznych związanych z informatyką i robotyką. Ilość zabawy i nauki jest nieograniczona tak jak nieograniczona jest kreatywność dzieci związana z rysowaniem i planowaniem tras po których może jeździć Ozobot. Możemy zaprogramować tańczący zespół robotów, czy też prace drogowe. Nauczyć zasad bezpieczeństwa i zaprogramować drogę ewakuacyjną.
Robotyka
W naszym przedszkolu w codziennej pracy wykorzystujemy roboty edukacyjne na różnych poziomach zaawansowania. Pracujemy z robotami dla najmłodszych, takimi, jak Gąsienica Fisher Price, czy Bee-Bot, a także z trudniejszymi Ozobotami, Photonami oraz zestawami Lego Wedo do nauki programowania.
Nowe technologie, nauki ścisłe, Internet i programowanie do ekscytujące narzędzia. Nauka to wspaniała zabawa, a nowe technologie pozwalają lepiej poznawać świat. Dzieci w naszym przedszkolu nabywają umiejętności, dzięki którym stają się nowoczesnymi twórcami.
Korzystając z nowoczesnych technologii, nasze przedszkolaki uczą się twórczego rozwiązywania problemów, doskonalą logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną, rozwijają umiejętności manualne, uczą się pracy indywidualnej i grupowej a także wzmacniają wiarę we własne możliwości i budują pewność siebie.
Gąsienica Fisher Price
Gąsienica Fisher Price to interaktywna zabawka, która pozwala naszym najmłodszym przedszkolakom rozpocząć przygodę z programowaniem. Zabawka ta składa się z elementów, które dziecko może ze sobą dowolnie łączyć. Kolejność ułożenia decyduje o sposobie poruszania się gąsienicy: do przodu, w lewo i w prawo lub do wykonania zaprogramowanych jej dodatkowych czynności, w różnych kombinacjach.
Bee-Bot
Wspomaga naukę kierunków i doskonalenie logicznego myślenia. Robot Bee-Bot jest kolejnym etapem wprowadzania zagadnień z zakresu programowania w grupach młodszych.
Photon
Photon to pierwszy na świecie interaktywny robot edukacyjny, który rozwija się wraz z naszymi przedszkolakami - jego umiejętności są ściśle powiązane z tym, czego nauczyło się dziecko. Photon jest niczym niezapisana karta - tuż po wyjęciu z opakowania, robot nie potrafi nic. Dopiero poprzez specjalną aplikację dzieci muszą pomóc Photonowi,, ucząc go wszystkiego od podstaw - od poruszania się w określonych kierunkach, rozpoznawania różnych kolorów, aż po reagowanie na różne bodźce i interakcję z otaczającą go rzeczywistością.
Ozoboty
Lego Wedo
Zestaw pozwala naszym przedszkolakom na budowę i programowanie prostych modeli Lego, które są podłączone do komputera. Odpowiednie czujniki i silniki zawarte w zestawach umożliwiają obustronną interakcję programu komputerowego ze światem zewnętrznym. Dziecko pisząc program komputerowy (lub układając go z obrazków) może uzależniać sposób jego działania od czynników zewnętrznych, takich, jak jasność oświetlenia w pomieszczeniu, czy wykrycie ruchu w sąsiedztwie zbudowanego z klocków Lego modelu. Działanie programu dotyczyć może zarówno efektów wizualnych (np. poruszanie narysowaną przez dziecko postacią na ekranie komputera) jak i efektów widocznych w świecie realnym (np. poruszane za pomocą silnika ramię dźwigu zbudowanego z klocków Lego). Takie możliwości pomagają zainteresować dzieci w naszym przedszkolu zagadnieniami algorytmiki, logiki i robotyki, już na samym początku nauki.