Grupy 2-5
Godziny |
Ramowy rozkład dnia Grup 2 - 5 |
06.00 - 08.15 |
Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami. |
08.15 - 08.30 |
Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne |
08.30 - 09.00 |
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
09.00 - 10.30 |
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy z językiem angielskim, zajęcia dodatkowe (zgodnie z planem). Zajęcia sportowe ogólnorozwojowe (zgodnie z planem). |
10.30 - 10.40 |
Warzywno-owocowa przekąska - utrwalanie nawyków prawidłowo gryzienia, żucia i przełykania twardszych pokarmów, kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnegoi samodzielnego spożywania posiłków. Pełnienie dyżurów |
10.40 - 11.45 |
Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie na terenie ogrodu, obserwacje przyrodnicze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych z wykorzystaniem klocków Lego, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. |
11.45-12.15 |
Czynności porządkowo-higieniczne. Przygotowanie do obiadu. |
12.15– 12.40 |
Odpoczynek poobiedni, czytanie bajek, słuchanie muzyki. |
12.40 -13.45 |
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia rozwijające i stymulujące wszechstronny rozwój dziecka, zabawy ruchowe, konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową. |
13.45 – 14.00 |
Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do podwieczorku |
14.00- 14.15 |
Podwieczorek. kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego |
14.15 – 17.00 |
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci. |